11/03/2020
Στην 5η συνάντηση ( 10/03/2020 ) οι μαθητές είχαν τον απαιτούμενο χρόνο να πραγματοποιήσουν επιπλέον κατά βούληση δοκιμές στην κίνηση των ρομπότ και την αποφυγή εμποδίων, επιπλέον προστέθηκε η παράμετρος της ασφαλούς κίνησης σε κεκλιμένο επίπεδο. Έγινε χρήση των γυροσκοπίου ( αισθητήρας κλίσης ) και ανάλογα της τιμής του, οι μαθητές άσκησαν έλεγχο στην δύναμη των κινητήρων έτσι ώστε το όχημα να κινηθεί αυτόνομα με μεγαλύτερη ασφάλεια σε περιβάλλον «επικίνδυνο» και με μεγάλες διαφοροποιήσεις στην κλίση του εδάφους.
04/03/2020
Κατά τη διάρκεια της 4ης συνάντησης ( 03/03/2020 ) οι μαθητές κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα της αποφυγής τόσο ενός εμποδίου μπροστά από το ρομπότ, όσο και ενός κενού ακριβώς μπροστά του. Το εν λόγω πρόβλημα απαίτησε εκτός από την δημιουργία του κατάλληλου λογισμικού ( προγράμματος ) και την ανακατασκευή των ρομπότ σε τρόπο ώστε να εξοπλιστούν με δεύτερο αισθητήρα απόστασης. Οι ενέργειες και στους δύο τομείς πραγματοποιήθηκαν από τους μαθητές.
26/02/2020
Στα πλαίσια της 3ης συνάντησης ( 25/02/2020 ) οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με το περιβάλλον προγραμματισμού των ρομπότ της Βιβλιοθήκης. Έγινε παρουσίαση των δυνατοτήτων ( δήλωση μεταβλητών , μεταφορά των τιμών των αισθητήρων σε μεταβλητές, τελεστές , δομές επιλογής και επανάληψης ) μέσα από το περιβάλλον του mBlock ( Βασισμένο στο SCRATCH v3 ). Με πραγματικά παραδείγματα έγινε ο πρώτος έλεγχος των ρομπότ μέσα από απλοϊκά προγράμματα.
19/02/2020
Κατά τη διάρκεια της 2ης συνάντησης ( 18/02/2020 ) οι μαθητές Γυμνασίου είχαν την δυνατότητα να γνωρίσουν τους αισθητήρες που διαθέτουν τα ρομπότ τις βιβλιοθήκης. Στη συνέχεια έφτιαξαν μέσω ειδικής εφαρμογής από τα tablet της Βιβλιοθήκης έναν πίνακα ελέγχου τόσο για τον χειρισμό της κίνησης του ρομπότ όσο και για να έχουν άμεση - ζωντανή πρόσβαση στους αισθητήρες ( απόσταση από εμπόδιο , θερμοκρασία , φωτεινότητα , ήχος ). Τέλος στο ρομπότ προσαρτήθηκε κινητή συσκευή ( τηλέφωνο ) το οποίο μετέδιδε την εικόνα ζωντανά σε διαφορετικό tablet που είχαν στη διάθεσή τους οι μαθητές. Έτσι ήταν εφικτός ο ( τηλε ) χειρισμός του ρομπότ ακόμη και σε σημεία που δεν υπήρχε οπτική επαφή με τους χειριστές.
Παρακολουθήστε το αντίστοιχο βίντεο
13/02/2020
Την Τρίτη 11/02/2020 πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνάντηση από τις έξι στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος με τίτλο «Εισαγωγή στη Ρομποτική και στον προγραμματισμό». Επτά μαθητές Γυμνασίου αρχικά γνώρισαν τον εξοπλισμό (σκελετός,ενέργεια, μονάδα ελέγχου, αισθητήρες, κινητήρες κτλ. ), στη συνέχεια συναρμολόγησαν τα εκπαιδευτικά ρομπότ της Βιβλιοθήκης ακολουθώντας τις οδηγίες. Τέλος, τα ρομπότ συνδέθηκαν με τα tablet της Βιβλιοθήκης ώστε να εξακριβωθεί η καλή λειτουργία τους. Στην επόμενη συνάντηση οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να φτιάξουν μέσω των tablet ένα πίνακα ελέγχου και χειρισμού των ρομπότ που θα τους δώσει την δυνατότητα τόσο να τα οδηγήσουν όσο και να λαμβάνουν στην οθόνη τις ενδείξεις των αισθητήρων με τους οποίους είναι εφοδιασμένα τα ρομπότ (απόσταση, θερμοκρασία, φως, ήχος κτλ. ) .
23/01/2020
Σας ενημερώνουμε ότι στη βιβλιοθήκη μας θα πραγματοποιηθεί εκπαιδευτικό πρόγραμμα διάρκειας 6 εβδομάδων με αντικείμενο τη ρομποτική. Θα καλυφθούν θεματικές γύρω από τη συναρμολόγηση των ρομπότ, τα μηχανικά τους μέρη, την ενέργεια που απαιτείται για τη λειτουργία τους, τον μικροελεγκτή τους, τους αισθητήρες που διαθέτουν και το πως προγραμματίζονται. Θα συνδυαστεί θεωρητική κατάρτιση και πρακτική εξάσκηση με τα εκπαιδευτικά ρομπότ που διαθέτει η βιβλιοθήκη.
Η έναρξη του πρώτου κύκλου θα πραγματοποιηθεί αρχές Φεβρουαρίου και τα μαθήματα θα πραγματοποιούνται κάθε Τρίτη 5.30μ.μ.- 7.00 μ.μ. ή κάθε Σάββατο 10.30 π.μ.-12μ.μ., ανάλογα με τις δηλώσεις συμμετοχής. Εισηγητής θα είναι ο εκπαιδευτικός πληροφορικής Καραφέρης Θωμάς.
Το πρόγραμμα είναι δωρεάν και απευθύνεται σε μαθητές Γυμνασίου. Απαραίτητη η προεγγραφή από τους κηδεμόνες στη γραμματεία της Βιβλιοθήκης μέχρι την Τετάρτη 29/1. Θα τηρηθεί αυστηρή σειρά προτεραιότητας.
Τους επόμενους μήνες, ανάλογα με το ενδιαφέρον, το πρόγραμμα θα επαναληφθεί, με νέους συμμετέχοντες.
Πληροφορίες στο 2655022298