ΕΚΘΕΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ “Ο ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ”

Τη Δευτέρα πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της έκθεσης "Ο φωτογράφος Γ. Σεφέρης", στα οποία παρευρέθησαν μεταξύ άλλων ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης κ.κ. Ανδρέας, ο Δήμαρχος Κόνιτσας κος Νικόλαος Εξάρχου και ο Πρόεδρος του Εφορευτικού Συμβουλίου της Βιβλιοθήκης κος Βασίλειος Ζήνδρος.

Η έκθεση παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2000 στην Πάτρα και στην Αθήνα και ήταν η συμβολή –μαζί με το λεύκωμα "Οι φωτογραφίες του Γιώργου Σεφέρη"– του Μορφωτικού Ιδρύματος της Εθνικής Τραπέζης στο έτος Σεφέρη. Έκτοτε, η έκθεση έχει ταξιδέψει τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, δίνοντας τη δυνατότητα στο ευρύ κοινό να γνωρίσει τον ποιητή και από τη φωτογραφική του δραστηριότητα.
Ο Γιώργος Σεφέρης ασχολήθηκε με τη φωτογραφία από τα φοιτητικά του χρόνια στο Παρίσι (1920) έως τον τελευταίο χρόνο της ζωής του (1971), αποτυπώνοντας την καθημερινότητα και τα ενδιαφέροντά του στις φωτογραφίες που τράβηξε επί μισό αιώνα.
Η έκθεση περιλαμβάνει 45 φωτογραφίες από τα ταξίδια του στην Ελλάδα, την Κύπρο, αλλά και τις χώρες στις οποίες έζησε κατά τη διάρκεια της διπλωματικής του καριέρας. Η επιλογή των φωτογραφιών έγινε από τα περίπου 2.500 αρνητικά που συγκροτούν το Φωτογραφικό Αρχείο Γιώργου Σεφέρη, το οποίο, μετά από ευγενή δωρεά της Μαρώς Σεφέρη το 1984 και της Άννας Λόντου το 1999, απόκειται πλέον ολόκληρο στο Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης.
O διευθυντής του ιδρύματος Διονύσης Καψάλης, στο κείμενο που μας παρουσιάζει τον φωτογράφο Γιώργο Σεφέρη, σημειώνει μεταξύ άλλων: «Στις 18 Δεκεμβρίου 1954, ημέρα Σάββατο, ο Γιώργος Σεφέρης ταξιδεύοντας στα μέρη της αρχαίας Φοινίκης, σημειώνει στο ημερολόγιό του: “Σταματήσαμε λίγο πιο κάτω από το Amshit και κοιτάξαμε τον ήλιο να βουλιάζει στην ήσυχη θάλασσα της Φοινίκης. Μα γιατί κάποτε βλέπει κανείς τα πράγματα καθαρά –θέλω να πω όπως όταν η φωτογραφική μηχανή είναι σωστά κανονισμένη-“.

Η ανάγκη του Σεφέρη να δει τα πράγματα καθαρά –τους τόπους, τα περιστατικά και τους ανθρώπους που σημάδεψαν το ταξίδι της ζωής του- είναι ίσως η κύρια διαπλαστική δύναμη πίσω από το έργο του, ομοούσια με την επιθυμία του να “μιλήσει απλά”, όπως την είχε εκφράσει σε ένα του ποίημα γραμμένο το 1942, εν καιρώ πολέμου. Και το πόσο “σωστά κανονισμένη” ήταν συχνά η φωτογραφική μηχανή του Σεφέρη ο επισκέπτης θα έχει την ευκαιρία να το διαπιστώσει στην παρούσα έκθεση, μικρό αλλά αντιπροσωπευτικό δείγμα της γόνιμης και μακροχρόνιας ενασχόλησης του ποιητή με την τέχνη της φωτογραφίας».